خانه / دعاوی کیفری

دعاوی کیفری

مجموعه حقوقی ایران قانون با بهره گیری از علم در کنار تجربه­ ی وکلای پایه یک دادگستری و حقوقدانانی که در زمینه دعاوی کیفری فعالیت داشته اند یکی از قویترین و مورد اعتماد ترین مجموعه های حقوقی است که می تواند از شروع تا پایان و اجرای حکم پرونده های کیفری در کنار موکلین و مراجعین خود باشد. دعاوی کیفری از حساسیت و ظرافت حقوقی و استدلالی خاصی برخوردار است که در صورت عدم اطلاع از این موارد ممکن است حکمی که شایسته نباشد صادر گردد.

ممکن است یکی از شما مورد اتهام جرمی قرار گرفته باشید که هرگز آنرا مرتکب نشده اید ولیکن دفاع غیر مؤثر و یا قدم ناصحیح در پرونده موجب صدور حکمی گردد که به ناحق، شما محکوم به حبس یا جزای نقدی یا شلاق و یا هر یک از مجازاتهای قانونی شوید.

پس بهترین امر این است که به ضرب المثل ” انسان بی گناه پای چوبه دار می رود ولی بالای دار نمی رود ” خیلی اعتماد نکنید زیرا صرفاً خودِ شما هستید که به بی گناهی خود اذعان دارید و عدم دفاع قانونی و حقوقی صحیح موجب بالا رفتن سر نیز می شود!

همچنین ممکن است شما،  طرف متضرر پرونده باشید که صدور حکم و احقاق حقوق از دست رفته خود را امری بدیهی می دانید ولیکن در نظر داشته باشید که جرایم براساس قانون عناصری دارد که در صورت عدم اثبات هر یک از این عناصر جرم محقق نشده است و اگر شما نتوانید آن را اثبات کنید حقوق شما ضایع می گردد.

دعاوی کیفری شامل کلیه پرونده هایی می شود که در صورت اثبات بر اساس قوانین برای آن مجازات های حبس، شلاق، جزای نقدی و … در نظر گرفته شده است که همگی در قوانین تصریح شده است. ازجمله دعاوی کیفری؛ سرقت، کلاهبرداری، قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر، خیانت در امانت، زنا، روابط نامشروع، مزاحمت، تصرف عدوانی، چک بلامحل، قتل و … می باشد.

برخی از این عناوین هم جنبه کیفری دارند و هم جنبه حقوقی که تشخیص آن بر عهده حقوقدان و وکیل است که کدام جنبه آن قابل پیگیری است. برخی نیز از هر دو جنبه قابل پیگیری و رسیدگی است. همه این ظرایف و تفاوت ها حضور یک مشاور حقوقی در کنارتان یا پیگیری پرونده از طریق وکیل دادگستری را ضروری می کند.

مجموعه حقوقی ایران قانون برای ارایه خدمات حقوقی شایسته بر اساس نیاز هم وطنان عزیز در اقدامی، برآن شده است که با توجه به تمایل موکل و مراجعه­ خود در صورت نیاز، مشاور حقوقی و یا وکیل دادگستری در اختیار هم وطنان قرار دهد. لذا در صورت بروز مشکل و یا هرگونه سوال در مورد مسایل کیفری از طریق سایت و یا شماره تماس اعلامی، می توانید از مشاوره وکلا بهره مند شوید و یا در صورت تمایل و با توجه به پرونده خود، پیگیری را به وکلای پایه یک دادگستری گروه ایران قانون بسپارید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره همراه ۰۹۱۲۳۹۶۹۶۴۸  و یا با ایمیل info@irlaw.ir با ما در تماس باشید .