چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / دعاوی خانواده

دعاوی خانواده

خانواده؛ نهادی است که در بسیاری از علوم انسانی محل تحقیق و بررسی است. از جامعه شناسی تا روانشناسی در مورد این نهاد نظریات و مباحث مختلفی وجود دارد. علم حقوق نیز از این امر مستثنی نیست. خانواده از چندین نفر تشکیل شده است که روابط آن ها احتیاج به وضع قوانینی دارد که در آن رعایت شود و یا در زمان بروز اختلاف به حل آن بر اساس این قوانین پرداخته شود. این قوانین از زمان اراده زن و مرد برای تشکیل این نهاد تا گسترش تعداد آن با به وجود آمدن فرزند یا فرزندان آنها را تحت پوشش خود دارد. کلیه اعضای خانواده دارای حقوق و تکالیفی هستند که در قبال یکدیگر موظف به رعایت آن می باشند و در صورت عدم رعایت و بروز مشکلات و اختلافات برای حل آن به محاکم قضایی مراجعه می کنند.

نهاد خانواده برای قانون گذار بسیار محترم و با ارزش است زیرا سلامت خانواده باعث سلامت جامعه می گردد. نتیجتاً برای رعایت حقوق افراد خانواده همیشه در تلاش بوده که قوانین خاص برای حمایت از زوجین و فرزندان تصویب نمایند و حتی برای اینکه این گونه دعاوی موجب ایجاد مشکل برای اعضای خانواده نباشد محاکم خاص با حضور مشاور خانواده و مددکاری اجتماعی و رسیدگی توسط قضات منتخب را در نظر گرفته است.

دعاوی خانوادگی از زمان تصمیم زن و مرد برای تشکیل خانواده ممکن است ایجاد شود، همچون اختلاف در زمان نامزدی و یا در زمان عقد با احقاق حقوق طرفین از جمله تمکین و مهریه و نفقه زوجه ادامه پیدا کند و نهایتاً در بدترین وضع خانواده به دلیل ایجاد مشکلاتی که ادامه زندگی مشترک را برای زوجین غیر ممکن می کند با تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش یا طلاق از طرف مراجع قضایی به زندگی مشترک پایان می دهند، که حتی با پایان یافتن زندگی مشترک اگر فرزند یا فرزندان مشترکی وجود داشته باشد رابطه خانواده پایان نیافته و هر یک از والدین در قبال فرزند یا فرزندان، وظیفه یا تکالیفی دارند که باید در نظر گرفته شود.

وکلا و حقوقدانان گروه حقوقی ایران قانون با توجه به حساسیت نهاد خانواده و شرایط خاص این گونه دعاوی از وکلای زبده و متاهل در این امر استفاده می نماید تا کلیه جوانب خانواده و طرفین دعوا رعایت شود.

دعاوی خانواده با توجه به حساسیت امر و صدمات روحی و روانی که بر اعضای یک خانواده می گذارد جزو سختترین دعاوی است که باید شرایط روحی و خاص موکل و مراجعه کننده نیز در نظر گرفته شود.

برای این منظور گروه ایران قانون با حفظ اسرار خانوادگی موکل و مراجعه کننده، این امکان را فراهم کرده است که هم وطنان عزیز بدون حضور بتوانند سوالات حقوقی خود را در زمینه خانواده در قسمت مشاوره حقوقی رایگان مطرح نمایند و در صورت نیاز، با مشاوران گروه ایران قانون در تماس باشند و از راهنمایی مشاورین حقوقی امر خانواده بهره مند شوند. همچنین در صورت نیاز به وکالت، به موکلین محترم، وکلای متخصص امر خانواده معرفی شده و موکلین و مراجعین محترم می توانند در صورت تمایل از وکلای خانم مجرب در امر خانواده و دعاوی مرتبط با این امر بهره ببرند.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید با شماره همراه ۰۹۱۲۳۹۶۹۶۴۸  و یا با ایمیل info@irlaw.ir با ما در تماس باشید .