خانه / پاسخ مشاوره / شکایت ضرب و جرح و دریافت دیه

شکایت ضرب و جرح و دریافت دیه

پرسش :
در حین بازی فوتسال بازیکن حریف با زانو ضربه ای را به صورت من وارد آورد که منجر به شکستگی استخوان سینوس شد . پس از حضور اورژانس کارشناس ضربه را نافذ (عمدی) گزارش کرد . بنده به بیمارستان منتقل شده و بعدا با مراجعه به متخصص زیبایی مشخص شد که درمان تا سه ماه از زمان ضربه امکان پذیر است. فرد ضارب هیچ پیگیری از وضعیت بنده نکرده و اکنون قصد خروج از کشور برای فرصت مطالعاتی و ادامه ی تحصیل را دارد و برای هزینه های اولیه درمان می گوید پول نداردو حاضر به رویارویی با بنده یا پرداخت هیچگونه هزینه ی درمانی به من نبوده و ادعا می کند که کار من غیر اخلاقی است که به علت مصدومت در هنگام بازی تیمی قصد دریافت هزینه درمان از او هستم!

حال با توجه به این شرایط من حق طرح شکایت برای نقص عضو علیه ایشان را دارم؟  آیا او را می توانم ممنوع الخروج کنم؟

پاسخ مشاور :

سلام با توجه به مدارک پزشکی و گزارش و شهود اقدام به طرح دعوا نمایید. دادگاه برای اخذ توضیح شخص متهم را به دادگاه احضار و در صورت عدم حضور بعد از دوبار اخطار دستور جلب وی را صادر می نماید و شما می توانید پس از جلب، وی را به دادگاه اعزام نمایید.

در هر صورت قاضی برای شخص متهم قرار صادر کرده و اگر بتوانید خروج وی از کشور را اثبات نمایید دادگاه قرار مناسب تری به نسبت خسارات وارده تعیین میکند که در هر صورت چه با حضور متهم و یا عدم حضور ایشان، خسارات و دیه خود را از محل قرار صادره اخذ نمایید. صرفا باید سریعتر تا قبل از خروج وی، طرح دعوای نموده تا به صدور قرار دادگاه دست یافته که این امر محالی نیست و یک موضوع حقوقی و عادی تلقی می شود.

منبع : ایران قانون

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>