خانه / پاسخ مشاوره / خانواده / صدور حکم ازدواج مجدد دادگاه به دلیل عدم تمکین زن اول

صدور حکم ازدواج مجدد دادگاه به دلیل عدم تمکین زن اول

سلام

  • من تقریباً یک سال و نیم پیش با دختر یکی از دوستان قدیمی خانوادگی عقد کردم اما بعد از مدتی او حاضر به زندگی زیر یک سقب با من نشد و به این دلیل من با شکایت عدم تمکین از او، که از یکی از دوستانم شنیده بودم، توانستم حکم الزام به تمکین بگیرم ولی همسرم بعد از صدور اجراییه حکم و حتی با حضور در کلانتری باز هم حاظر به زندگی مشترک و گرفتن عروسی نشد و کتبا در همان کلانتری اعلام کرد که حاظر به تمکین نیست! به همین دلیل ناشزه اعلام شد و من از پرداخت نفقه به او راحت شدم. البته اون تا یه مدتی باکره موند ولی تمکین خاص انجام گرفت که البته کلمه تمکین خاص رو من بعداً فهمیدم که اسم حقوقیشه و اسم عامیانش نزدیکیه

به هر حال الان دیگه باکره نیست . اونم رفت شکایت کرد و من محکوم به پرداخت مهریه به صورت اقساط شدم و در حال حاظر تمام و کمال و بدون تأخیر در حال پرداخت ماهیانه هستم. باز هم دست بر نداشت و دوبار دادخواست عسر و حرج به دادگاه داد و خدا رو شکر هر دوتاش رد شد و نتونست حکم بگیره. حالا من تا وقتی که ضرر هایی رو که بهم زده و خرج و مخارجی رو که براش کردم رو ازش نگیرم حاظر به طلاق دادنش نیستم.من به فکر ازدواج مجدد هستم و حاظرم تا آخر مهریشو بدم و تو همین وضع نگهش دارم اما طلاقش نمیدم .

حالا سوالم اینه که با توجه به چبزایی که تعریف کردم و اتفاق افتاده اگه من بخوام ازدواج مجدد بکنم اون میتونه بره شکایت کنه و طلاق بگیره ؟

پاسخ :

با سلام . با توجه به رای وحدت رویه شماره 716-20/7/89  صادره از دیوان عالی کشور محقق است که صرف تقدیم دادخواست ازدواج مجدد و حتی در صورتی که داگاه حکم به تجویز ازدواج مجدد برای شما صادر نماید با ازدواج مجدد در این وضعیت زوجه حق دادخواست طلاق ندارد و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان در حکم قانون است و برای دادگاه ها در موارد مشابه الزام آور است پس به استناد عدم تمکین زوجه و رای وحدت رویه مزبور، قادر خواهید بود که ازدواج مجدد نمایید ولی اگر زوجه اول هر زمان آمادگی خود را برای تمکین اعلام نمایید، شما مکلف به رعایت عدالت بین زوجین خود و پرداخت حقوق قانونی وی مثل نفقه و تهیه منزل متناسب و جلوگیری از ایجاد عسر و حرج برای وی خواهید بود.

همچنین ببینید

www.irlaw.ir

عدم تمکین زن به خاطر اجبار برای زندگی در خانه پدر شوهرش

سلام . آيا منزل من كه طبقه دوم خانه پدري شوهرم است، خانه مستقل محسوب ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>