خانه / پاسخ مشاوره / کیفری / مجازات حمل و نگهداری 49 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش

مجازات حمل و نگهداری 49 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش

  • سلام خدمت وکلای محترم. همسر بنده به دلیل خرید خانه بدهکار بود و برای پرداخت بدهی به برادر خود پیشنهاد می دهد برای یکبار مواد مخدر جابجا کنند. برادر شوهرم هم 49 کیلو مواد مخدر از نوع حشیش را پشت ماشین همسرم که نیسان پیکاپ بود جاساز می کند. شب قبل در خانه پدر شوهرم ماشین را پارک می کنند و قرار می شود فردا شوهر و برادر شوهرم مواد را به محل مورد نظر جابجا کنند که یکی از همسایگان که دعوای شخصی با پدر شوهرم داشت با خبر می شود و به پلیس اطلاع می دهد. برادر شوهرم به خاطر بزرگتر بودن سنش در بازجویی اعتراف می کند که صاحب مواد بوده. حالا میخواهم بدانم مقدار جریمه تعیین شده برای این مقدار مواد مخدر به صورت حداقل و حداکثر چقدر می باشد؟ میزان مجازات تعیین شده چقدر است؟ ماشین که توقیف شده است . می توانیم دوباره ماشین را پس بگیریم یا مصادره می شود؟ شوهرم یک مغازه و یک زمین کوچک هم دارد و من هم مقداری طلا دارم . آیا برای دارایی ما مشکلی پیش نمی آید؟ می توانم آنها را نگه دارم و در صورت مشکل پیش آمدن به نام خودم بزنم ؟ آیا ممکن است آن ها را هم توقیف کنند؟

با تشکر منتظر ارسال جواب هستم

پاسخ : 

دوست گرامی ؛ طبق ماده 8  قانون مبارزه با مواد مخدر :  هر کس هروئین ، مرفین ، کوکائین ،متادون و دیگر مشتقات شیمیائی مرفین و کوکائین و نیز عصاره شیمیایی حشیش و روغن حشیش را وارد کشور کند یا تولید یا توزیع یا صادر کند یا خرید و یا فروش کند و یا در معرض فروش قرار دهد و یا نگهداری ، مخفی و یا حمل کند با توجه به میزان مواد مجازات خواهد شد.

باتوجه به بند 6 ماده بیش از سی گرم ، اعدام و مصادره اموال به استثناء هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم .تبصره 1 ـ هر گاه محرز شود مرتکب جرم موضوع بند ( 6 ) این ماده برای بار اول مرتکب این جرم شده و موفق به توزیع یا فروش آن هم نشده است ، دادگاه وی را به حبس ابد و هفتاد و چهار ضربه شلاق و مصادره اموال به استثنا هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده اش محکوم می نماید. در متن ماده فوق آمده است در صورت اينكه براي مرتبه اول باشد مجرم، محكوم به حبس ابد مي گردد و با توجه به ساير مواد قانوني مي تواند شامل عفو و بخشودگي نيز قرار گيرد.

حال با توجه به اينكه برادر شوهر شما جرم را پذيرفته محکوم می شود و خودرو نيز مصادره مي گردد.

مواد مخدر از جمله جرايمي است كه احتياج به وكيل دارد و توصيه مي شود در حد امكان وكيل داشته باشید. در صورت عدم توانایی مالی ، وکیل تسخیری تعیین می گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>