خانه / پاسخ مشاوره / ملکی / فروش ملک قولنامه ای به چند نفر و اتهام فروش مال غیر و کلاهبرداری

فروش ملک قولنامه ای به چند نفر و اتهام فروش مال غیر و کلاهبرداری

  • چندی پیش یک واحد آپارتمان قول نامه ای رو از خود سازنده بلاواسطه پیش خرید کردم و کد رهگیری ملک هم همانجا در بنگاه معاملات ملکی دریافت کردم و به میزان توافق نوشته شده در قولنامه، پول خرید ملک را به سازنده پرداخت کردم . اما چند روز پیش بعد از سر زدن به ملک و گفته های همسایگان آنجا متوجه شدم این واحد قبل از من به دو نفر دیگه هم فروخته شده. قطعا واحد متعلق به نفری هست که زودتر خریده و ما مال باخته ایم. سوالم اینه که چطور شکایت کنم و کجا که بتونم به حقوقم برسم؟ اگر بخواهم وکیل بگیرم هزینه اش و مدت زمان تقریبی پیگیری پرونده چقدره؟ ممنون از شما.

پاسخ :

سلام خدمت شما. در صورتیکه مدارک لازم از جمله قرارداد افراد دیگر را در دسترس دارید می توانید با تنظیم شکواییه مبنی بر فروش مال غیر و کلاهبرداری از فروشنده ملک شکایت کنید و حقوق از دست رفته خود را به دست آورید. مجازات فروش مال غیر از یک تا هفت سال حبس و رد مال و جزای نقدی معادل مال کسب شده است. در صورتیکه مدارک فروش به افراد دیگر را در دسترس ندارید و امکان جمع آوری آن میسر نیست بر علیه فروشنده اقدام به طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی نمایید تا افراد دیگر که ملک به آنها فروخته شده است مدارک خود را ارائه دهند تا در حین رسیدگی هم مدارک شما تکمیل گردد و هم صحت معامله شما و یا افراد دیگر مورد بررسی قرار گیرد. حق الوکاله وکیل توافقی است و با مراجعه به وکیل می توانید میزان و نحوه پرداخت حق الوکاله را به توافق برسید. زمان رسیدگی به پرونده ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که قابل پیش بینی نمی باشد. ان شاء الله موفق باشید و بتوانید حقوق از دست رفته خود را بدست آورید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>