خانه / پاسخ مشاوره / ضرب و جرح و نحوه پیگیری قانونی

ضرب و جرح و نحوه پیگیری قانونی

  • با سلام من دختری 21 ساله دانشجو و ساکن شهرک اندیشه کرج هستم. برادرم 4 سال از من بزرگتر است و در خانه حکمرانی می کند. پدر و مادر به دلیل ترس از او یا باورهای غلطشان از این مشکل فرار می کنند و هیچگاه نه به او تذکر می دهند و نه مقابله ای با او انجام می کنند.
    برادرم سالهاست بی دلیل و هنگام خشم و ناراحتی خود من را به شدت کتک می زند و به من آسیب جسمی و روحی وارد کرده است به طوری که چندین بار به علت جراحات بیش از اندازه و فشار روحی وارد شده در بیمارستان بستری شدم .
    در جریان کتک خوردن نهایت پدرم هم عصبانی می شود و من را متهم به زبان درازی می کند و او هم من را کتک میزند و فحاشی می کند. از طرف برادرم نسبت به پیگیری از طریق قانون و دادگاه به شدت تهدید می شوم  که اگر این کار را انجام دهم عاقبتم سیاه خواهد بود.انگار هیچ راهی برای من نمانده حتی بارها از اقوام هم کمک گرفته ام ولی نتیجه دائم نداشته است. در بدنم جای زخم میماند و موهایم هم به علت کنده شدن کم پشت شده اند واقعا از دختر بودنم گریه ام می گیرد انگار نمی فهمند من دخترم با ظرافتهای خاص خود! این بار می خواهم به طور جدی برای آخرین بار جلو این کار وحشیانه را بگیرم و به دنبال بهترین راه هستم. لطفا کمکم کنید.

پاسخ:

سلام دوست عزیز بسیار متاسف شدیم و آرزوی سلامتی و آرامش برایتان داریم. شما می توانید با طرح شکایت ضرب و جرح از برادرتان به پزشکی قانونی مراجعه نمایید و در صورت اثبات جرم محکوم به پرداخت دیه می گردد. برای اثبات این امر پیشنهاد می شود در زمان این گونه رفتار بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرید تا با مراجعه و تنظیم صورت جلسه امکان اثبات این امر برای شما میسر شود. همچنین برای حمایت در مقابل آزار و اذیت خانواده می توانید با مرکز هماهنگی های فوریت های اجتماعی با شماره 123 تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>